.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار وزیر رفاه از شاغلین بدون بیمه

در شرایطی که آمارهای رسمی حاکی از بیکاری ۱۰.۵درصدی در کشور است، علی ربیعی، وزیر کار خبر داده که ۷میلیون نفر در کشور شغل غیررسمی دارند و بیمه نیستند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از همشهری، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ديروز در چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي مهارت آموزي و اشتغال كه در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، گفت: از ۲۲ميليون شاغل در كشور ۱۵ميليون نفر بيمه هستند كه اين آمار حاكي از آن است كه ۷ميليون نفر در مشاغل غيررسمي فعاليت مي‌كنند.

اگر چه ربيعي منظورش از مشاغل غيررسمي را توضيح نداده است اما پيش‌تر برخي كارشناسان، بيكاري ۱۰.۵درصدي را صرفا يك آمار رسمي دانسته‌اند كه با وضعيت بازار كار ايران مطابقت ندارد.

طبق آماري كه مركز آمار ايران منتشر كرده است حدود ۲.۵ميليون نفر بيكار رسمي داريم اما سخنان ديروز وزير كار نشان مي‌دهد كه تكليف ۷ميليون نفر ديگر هم روشن نيست چرا كه شغل غيررسمي مي‌تواند نشانه‌اي از فعاليت در بخش‌هاي دلالي و فعاليت‌هاي غيرمولد هم باشد كه اصولا چنين شاغليني در‌واقع شاغل محسوب نشده و بيكار غيررسمي هستند.

اگر اين تحليل را مبناي قضاوت درباره سخنان ديروز وزير كار قرار دهيم، آنگاه عمق مسئله بيكاري رسمي و غيررسمي در بازار كار ايران بيشتر نمايان مي‌شود.

از قضا ربيعي ديروز خود به گوشه‌اي از اين مشكلات هم اشاره كرد.او با اشاره به اينكه سال گذشته توانستيم از ريزش ۲۴۰هزار نفر نيروي كار جلوگيري كنيم، افزود: اين در حالي است كه سالانه به ۸۰۰تا ۹۰۰هزار شغل جديد نياز داريم تا نرخ بيكاري تك رقمي را تجربه كنيم.

اين مقام مسئول در دولت يازدهم اضافه كرد: سال گذشته رشد اقتصادي ۳درصدي را تجربه كرديم و درصورتي كه سالانه ۶درصد رشد اقتصادي داشته باشيم باز اين رشد منتج به اشتغال مورد انتظار نخواهد شد.

وي تأكيد كرد: من كار را اضافه‌كردن بر توليد ملي مي‌دانم و معتقدم ثروت ملي نفت نيست بلكه افزايش توليد ملي بر اثر تلاش نيروي كار با مهارت است.

وي بر تغيير نگرش نيروي كار اشاره كرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰هزار شغل از طريق مراكز كاريابي شناسايي و معرفي شد كه از اين تعداد ۱۰۰هزار نفر عدم‌تمايل خود را براي ماندن در شغل اعلام كردند.

وي افزود: اين بدان معناست كه ما بايد نگرش و ذهنيت افراد بيكار و جوياي كار را براي پذيرش شغل آماده كنيم و در اين زمينه به يك استراتژي مهارت نيازمنديم كه اين استراتژي بتواند به‌عنوان ميانجي بين عرضه و بازار كار عمل كند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.